Fteam Fortasse logo            Marine Service
Domov        Servis        Cenik        Kje smo?

 Fteam servis plovil, lepljenje gumenjakov


GUMENJAK

nekaj napotkov za izbiro, vzdrževanje, skladiščenje, ....

za daljšo življenjsko dobo


v nadaljevanju je nekaj naših mnenj: nezavezujočih, ni nujno, da so v vseh primerih pravilna, zato ne prevzemamo nobene odgovornosti za sprejete odločitve ali ravnanja, na osnovi zapisanega  !
So pa zapisana v dobri veri in nameri, da mogoče komu olajšajo odločitev in zmanjšajo stroške.

"Gumenjak" je to prav? - ne:govora bo vsekakor o napihljivih čolnih; a tako kot se je, za zložljive napihljive čolne, na primer v Franciji in Ameriki udomačilo ime "Zodiak", se je pri nas "Gumenjak".

1. Zakaj nakup gumenjaka ?
2. Vrste gumenjakov
3. Kako nameravate gumenjak uporabljali ?
4. Torej kakšen gumenjak izbrati ?
5. Uporaba gumenjaka
6. Bimini/tenda in druga dodatna oprema gumenjaka
7. Vzdrževanje/priprava gumenjaka - pred prvo uporabo oz. na sezono
8. Vzdrževanje gumenjaka - med uporabo
9. Vzdrževanje gumenjaka - po zaključku sezone - zimovanje
10. Servisiranje gumenjaka


1. Zakaj nakup gumenjaka ?

Če gumenjak oz.plovilo že imate - lahko nadaljevanje te točke kar preskočite.              Torej, razmišljate ali odločete se za nakup plovila, razmišljate o gumenjaku ali RIB-u (tisti gumenjak, ki ima dno v celoti iz stekloplastike - le strani so napihljivi tubusi) in plovila ne kopujete za pomožni čoln na večjem plovilu ( tudi ti lahko nadaljevanje te točke kar preskočijo.).

       Če A: niste ljubitelj gumenjakov, B: vam ni težko oz.lahko "vlečete" manjšo prikolico s sabo na dopust, C: imate možnost to prikolico s plovilom, kje spravit čez zimo - če lahko vse tri točke potrdite, vam priporočamo, da razmislite o primerljivem trdem čolnu: iz stekloplastike, aluminija,....
Zakaj ? Primerljiv trdi čoln je mogoče malenkost dražji, a je manj vzdrževanja, več prostora, robustnejši, daljša trajnost, ... 


Fteam gumenjak iz folije

kopalni napihljiv čoln z vesli,  več o tem kopalni čoln

Fteam - kajak - kanu

napihljivi kanu in kajak

Fteam tender

pomožni čoln

Fteam raft

čoln za rafting


2. Vrste gumenjakov

Gumenjake po pravilu delimo na:
  Po namenu uporabe:
• kopalni napihljiv čoln z vesli - v osnovi malo večja blazina z bočnimi stranicami, za uporabo v bazenih in prioobalju,  več o tem ⇒kopalni čoln
• napihljiv kanu, kajak,
• pomožni čoln za večja plovila,
• čoln za rafting - ki v resnici ni čoln ampak splav
(ang. „raft“),
• športni čoln z možnostjo uporabe zunanjega motorja, pogosto z utrjenim dnom
( napihljivo, lesene ali aluminijaste plošče ) in napihljivo kobilico,
• Offshore-čoln ali RIB oz. RBT, s trdim dnom ali podvodnim delom iz enega kosa in možnostjo uporabe tudi dveh ali več izvenkrmnih motorjev.

Po načinu izdelave:
• popolnoma napihljiv čoln
( ang.„Inflatable (boat)“),
• popolnoma napihljiv čoln s trdim, zložljivim dnom - praviloma iz lesenih ali aluminijastih plošč
(ang. „Hard Floor Inflatable (boat)“),
• napihljiv čoln s trdim dnom iz enega kosa - RIB
(ang.„Rigid Inflatable Boat“), dno in kobilica sta nemesto iz platna izdelana iz stekloplastike, aluminija ali kevlarja - čoln pri izpuščenih tubah ni ploven,
• trd čoln z napihljivimi tubami
(za povečanje stabilnosti) - RBT (ang. „Rigid Boat with Tubes“), kjer je vsaj celoten podvoden del izdelan praviloma iz stekloplastike ali aluminija, na katerega robove so nameščene tube za povečanje stabilnosti - čoln je ploven ( s slabšimi plovnimi lastnostmi ) tudi pri izpuščenih tubah. ( RBT v resnici sploh niso gumenjaki, ampak se jih samo zaradi izgleda uvršča med gumenjake oz. RIB-e).

Po načinu pogona:
• jadro
• veslo
• motor
 v nadaljevanu bo v glavnem govor o : • športni čoln z možnostjo uporabe zunanjega motorja

Fteam gumenjak napihljivo dno

gumenjak z napihljivim dnom

Fteam gumenjak trdo dno

s trdim zložljivim ALU dnom

Fteam RIB

RIB

Fteam RBT

RBT


3. Kako nameravate gumenjak uporabljati ?

 Da takoj na začetku nekaj razjasnimo: namen razvoja gumenjakov je bil izdelava funkcionalnega plovila za občasno uporabo, ki ga je mogoče, ko se ne uporablja, zložiti na manjšo dimenzijo. Noben gumenjak nikoli ni bil izdelan npr. za stalno vez v vodi, tudi ne, da bi bil stalno polno napihnjen. Res, da so današnji materiali obstojneši, vzdržijo večje UV in kemične obremenitve - a še vedno niso primerni npr. za stalni vez v vodi.
Zato, če je vaš namen, čoln nekaj let neprekinjeno vezati v vodi - izberite raje trd čoln. Tudi tisti, ki boste gumenjak uporabljali kot pomožni čoln in bo ta vsaj celo sezono izpostavljen soncu in vremenskim vplivom, upoštevajte osnovni namen gumenjaka in ga, ko ga ne uporabljate, prekrijte s ponjavo v celoti - danes so kvalitetne ponjave relativno zelo poceni - pa še čistiti ga ne boste rabili pred uporabo, če je bil vmes "parkirišče" za galebe.

 Pogosto se odločamo za nakup gumenjaka, da bi ga uporabljali med dopustom - če gre za 2-3 tedenski dopust, pa mogoče še kak izlet med letom na kako jezero, je gumenjak res idealna stvar za vas, praktično vas ne omejuje nič, razen število oseb, ki bi se naj prevažalo; prostor, ki ga imate na razpolago za transport in skladiščenje; moč motorja. Če je vaš namen samo krajše plutje ob obali, bo pogosto dovolj za pogon električni motor, če je pa vaš namen vleči tudi kakšno tubo ali smučarja, pa potrebujete primeren gumenjak za motor z vsaj 20KM ( bolje 30) - ne rabite se pa ozirati npr. na barvo gumenjaka.
 Za tiste, ki imate gumenjak celo sezono na morju
( npr.ob prikolici), ne priporočamo pisanih ali temnih barv, najprimernejši so beli ali svetlo sivi (žal tudi bolj občutljivi na umazanijo), še posebej, če gumenjaka ne mislite spraviti vsak večer iz vode.

 Osnovno vodilo pri nakupu gumenjaka vam naj bo namen vaše uporabe. Vsak prodajalec vam bo verjetno znal prav svetovati, kakšen gumenjak potrebujete, če boste vi vedeli, za kaj ga boste uporabljali. In gumenjak vam bo gotovo dolga leta v veliko veselje in zadovoljstvo, če ga boste tudi vsaj osnovno vzdrževali in ga uporabljali v namene, za katere je bil kupljen.

Fteam gumenjak s kolesi in prem

gumenjak z gumijastimi kolesi in s cerado za premec

Fteam gumenjak prerez napihljivo dno

kobilica in prerez napihljivega dna

Fteam resevalci na gumenjaku

gumenjaki so najpogosteje uporabljena plovila pri reševanju

Fteam kolesa za gumenjak

plastična preklopna kolesa


4. Torej kakšen gumenjak izbrati ?

  Platno PVC ali Hypalon - o tem si lahko preberete na naslednji povezavi:excel gumenjaki, zato tukaj ne bi o tem. Drugače pa kupovati gumenjak, ni kaj dosti drugače kot kupovati avto, tudi pri gumenjakih so kvalitetni in cenovni razredi, ki enako kot pri avtomobilih, ni nujno, da so tudi v sorazmerni razliki. Bistveno je, da veste, za kaj bi ga radi uporabljali, kje bi pluli, koliko oseb bi prevažali in na kakšni razdalji, ... in ne nazadnje, kako ga boste transportirali in kje skladiščili. Seveda je tu še vprašanje denarja. Če vam zadošča, da se samo med dvotedenskim dopustom včasih umaknete od obale za nekaj metrov, pa se potem tam sončite ali premikate ob obali nekaj deset metrov gor ali dol, da pridete do manj obljudene plaže - vam bo verjetno zadoščal kar ti. kopalni čoln iz debelejše folije, ki jih vsako pomlad ponujajo gradbeni in blagovni centri že za nekaj deset evrov. POZOR: Toda tudi pri nakupu teh čolnov bodite pozorni, da so izdelani tudi za morsko vodo, da imajo vsaj tri zračne komore, da se strogo držite navodil proizvajalca - in se zavedate, da so ti čolni izjemno občutljivi na veter in valovanje, skoraj enako kot zračna napihljiva blazina za vodo!

 Raje bi kupili "pravi" gumenjak, ampak "kitajca" pa ne bi radi kupili ?
Dobro desetletje nazaj, so v Evropi obstajala zveneča imena proizvajalcev gumenjakov
(Wiking, Metzeler, Avon, Zodiac-največji proizvajalec v Evropi, Semperit-2.največji proizvajalec, ... ) izdelanih predvsem iz gumiranih platen (različne zmesi gume, kasneje tudi Hypalon), vulkanizirano lepljeni po posebnih postopkih, platno debeline, ki si jo danes težko predstavljamo ... in v primerjavi z današnjimi cenami - izjemno dragi. Predvsem ena teh znamk(Zodiac) se je odločila, da bo utrdila svoj primat in pometla s konkurenco, jo delno pokupila in ukinila njihove blagovne znamke. Toda: po letu 2001 so potekle zaščite na patentih Alaina Bombarda (leta 1952 prečkal Atlantik z gumenjakom) in katerih lastnik je bil Zodiac, tako so se vedno pogosteje pojavljali ceneni kitajski in malo dražji vhodnoevropski, pretežno PVC gumenjaki in zaostrila se je okoljevarstvena zakonodaja, ki je omejevala tako proizvodnjo, kot uporabo marsikaterega starega lepila ali tehnologije izdelave gumenjakov.

 Danes je večina proizvodnje gumenjakov v azijskih državah
( ne samo na Kitajskem ) - tudi tistih, danes najbolj zvenečih imen. Tudi pri tistih, ki jih danes še lepijo v Evropi, ne vemo, ali kateri deli prihajajo iz Azije (ventili, plošče, platna). Kot že zapisano: kupovati gumenjak, ni kaj dosti drugače kot kupovati avto: v nižjem kvalitetnem razredu so osnovno grajeni gumenjaki; srednji razred ima že praviloma dvojno lepljene šive, platno debeline 1100dtex, vsaj en varnostni ventil, trdi PVC zaključki bočnih tub, ...  in višji kvalitetni razred: z neoprenom oplemeniteno gumirano platno, debeline 1800dtex ali več, varnostne ventile na vseh tubah, ... in kot pri avtomobilih: tudi ime ima svojo ceno - v posameznih kvalitetnih razredih ni nekih bistvenih razlik med samo kvaliteto izdelave, tako da ceno oblikujejo predvsem ime in pa morebitna dodatna oprema.
 Torej kakšen gumenjak izbrati? Če nimate favorita pri imenu, pa da naj bi bilo čim ugodneje - ne glejte toliko na ime in kje bi naj bil narejen, poiščite nekaj v srednjem kvalitetnem razredu, v skladu z vašim namenom uporabe in predvsem, naj vam bo "na oko" všeč. Upoštevajte le:
• ne priporočamo gumenjaka z napihljivim dnom, če nameravate uporabljati motor z 10KM ali več,
• če boste uporabljali motor s 15KM ali več, če nameravate vleči tubo ali smučarja, če boste gumenjak prevažali z montiranim motorjem na avtomobilski prikolici - obvezno ojačajte/povežite
(če ni že tovarniško narejeno) krmno ploščo(zrcalo) z dnom,

 Če pa denar ni nek problem, pa želite res gumenjak, ki bi ga lahko imenovali Rolls-Royce med gumenjaki, vam preostane verjetno le en proizvajalec oz.znamka, priporočamo in ponudimo vam lahko gumenjake "Grabner". Trenutno je daleč najkvalitetnejše platno za gumenjake narejeno v nemškem Continetal-u, notranjost platna je iz naravnega kavčuka
(najvišja zračna nepropustnost), zunanjost pa iz EPDM (najvišja UV obstojnost, najvišja odpornost na obrib in staranje).


Fteam gumenjak bombard

Biolog dr.Alain Bombard, je z gumenjakom L'Hérétique, leta 1952 prečkal Atlantik

Fteam gumenjak wiking

pred par desetletji na Jadranu - prava paša za oči: gumenjak Wiking ...

Fteam gumenjak semperit

... in gumenjak Semperit ( testirano s Tomos 4, je bil bistveno hitrejši, kot Maestral 8)

Fteam gumenjak grabner

in današnji Rolls-Royce med zložljivimi gumenjaki: v zaščitni črno-rdeči barvni kombinaciji: "Grabner"


5. Uporaba gumenjaka

Kupili ste gumenjak. Ponavadi skopa in suhoparna navodila ste že preleteli, dajte jih še enkrat v redu prebrati, predvsem del o garanciji.
Kaj narediti, ko ste gumenjak že napihnili, namestili motor ...
• seznanite se in upoštevajte lokalna navodila in predpise za plovbo z vašim gumenjakom,
• brez merilnih instrumentov boste vedeli, če je gumenjak "dobro" napihnjen, če malenkost močneje pritisnete s prstom na tubo in se ta sicer malo poda, se pa ne vdre,
• plošča za pritrditev motorja na notranji strani krmne plošče
(zrcala) ima praviloma na spodnjem delu "uho", pa tudi na motorju je praviloma prazno "uho", pogosto ravno v bližini tega ušesa na plošči - najbolje s kakšno nerjavečo pletenico (zajlo) jih trdo povežite, s tem se boste izognili padcu motorja v vodo, če valovi in vibracije zrahljajo oprijem priteznih vijakov !!!,
• kolikor je oseb na gumenjaku - toliko naj bo rešilnih jopičev, ne varčujte pri varnosti, vedno je dovolj prostora za teh nekaj jopičev, če kupite še torbo za v premec ali za pod klop, boste tam lahko spravili še druge stvari,
• vrvi ni nikoli preveč, imejte vsaj 2 vrvi: eno privezno ca.5m in eno vsaj 3-5x dolžine gumenjaka, pa za morje je tudi kako malo sidro zelo priporočljivo,
• tudi korec ali druga posoda za izmet vode, če vas zajame kakšen val, mora biti na krovu,
• preverite, če imate dovolj goriva pri bencinskem oz.dovolj napolnjen akumulator pri električnem motorju, za namen in čas plovbe.

Vkrcavanje posadke:
• na pomolu: najprej naj gre na čoln najmočnejši član posadke, ter s priveznimi vrvmi trdno pritegne gumejaka ob pomol,
• na plaži: najmočnejši član posadke na nasprotni strani vkrcavanja posadke, kolikor je mogoče trdno drži gumejak in kar se da preprečuje spodriv. Najnižja točka gumenjaka v vodi mora biti vedno vsaj 10 cm nad dnom,
• posadka si naj med vkrcavanjem pomaga in posede enakomerno po gumenjaku, takoj po vkrcavanju,
• vsaj neplavalci in otroci si naj takoj oblečejo rešilne jopiče,
• ne prižigajte ali poganjajte motorja prej kot so v gumenjaku vsi člani posadke ali v bližini plavalci - propeler vsakega motorja je smrtno nevaren,
• če niste popolnoma prepričani, da lahko povsem varno prižgete/poženete motor - se premaknite tistih nekaj metrov do globje in praviloma varnejše vode z vesli !

Med plovbo:
• nikoli takoj na začetku ne dodajte plin do konca in nikoli pri polni hitrosti ne odvzamite plin do konca,
• posadko, če je potrebno zaradi boljše plovnosti, posamezno, počasi in previdno premeščajte po gumenjaku,
• med plovbo nihče ne sme stati ali hoditi po gumenjaku - ne ogroža le sebe, temveč celo posadko,
• nikoli pri polni hitrosti, ali brez predhodnega opozorila članom posadke, ne izvajajte hitrih manevrov: predvsem ekstremnega pospeševanja ali zmanjšanja hitrosti ali izvajanja ostrih zavojev,
• ko izkrcate družino na pusti plaži, si vzemite uro časa in poskušajte s trimanjem motorja ugotoviti in nastaviti najboljšo plovnost.

To še zdaleč niso vsa priporočila - zapomite si pa nekaj: če se med plovbo vi in vaša posadka ne počutite varno in prijetno
( pa za to ni krivo vreme, valovanje ipd. ali drugi "vidni" razlogi), gumenjak mogoče ni pravo plovilo za vas.


Fteam gumenjak uho

"uho" za varnostno pritrditev motorja

Fteam gumenjak ojacitev

enostavna ojačitev krmne plošče (zrcala)

Fteam gumenjak sidro

sidro spravljeno v torbi za klop

Fteam gumenjak resilni jopic

z rešilnim jopičem se boste ob slabših razmerah ali malo dalj od obale - tudi bistveno bolje počutili


6. Bimini/tenda in druga dodatna oprema gumenjaka

Zaščito pred soncem ali kot ji rečemo tudi bimini ali tenda, vam zelo priporočamo.
Za vsakega, ki mu je gumenjak predvsem za razvedrilo in uživanje, bi moral biti bimini standarden del opreme gumenjaka.
Ne priporočamo in odsvetujemo pa plovbo z nameščenim biminijem, razen pri res nizkih hitrostih. Ne le, da se z nameščenim biminijem bistveno spremenijo plovne lastnosti gumenjaka in je lahko pri višjih hitrostih in močnejšem vetru ali valovanju, plovba z biminijev izjemno nevarna, tudi na neojačane dele gumenjaka delujejo velike sile in s tem večajo možnosti okvare platna in spojev.
Bimini vam bo skoraj zagotovo izboljšal kvaliteto bivanja na gumenjaku in odprl nove možnosti uporabe.
Lok, radio, luči, kolesa, .... čim bolj prijetno se boste počutili na gumenjaku, čim raje ga boste uporablljali - tem bolje boste skrbeli zanj in ga vzdrževali, da vam bo dolgo koristno služil. Načeloma, ga ni gumenjaka, ki ne bi "rabil" nekaj dodatne opreme.


Fteam gumenjak dodatna oprema

bimini, daljinske komande, vreča za premec, kopalna lestev- dobro opremljen gumenjak

Fteam gumenjak dodatna oprema

dobro opremljen "ribiški" gumenjak

Fteam gumenjak bimini

bimini na morju - verjetno najbolj nepogrešljiv dodatek za gumenjak

Fteam gumenjak prekrivalo

dobro prekrivalo za gumenjak


7. Vzdrževanje/priprava gumenjaka - pred prvo uporabo oz. na sezono

Če je gumenjak spravljen v vrečo, ga vsaj dva tedna pred dopustom napihnite do 80%, počakajte pol ure in preglejte vse spoje, če je kje odlepljeno, ga odpeljite na servis - ne lepite sami.
Naredite tudi naslednjei:
• krmno ploščo
(zrcalo), če je spraskana, jo zakitajte in pobarvajte z nitro lakom,
• če so INOX vijaki, nosilci, ročaji korodirali jih očistite s krpo in čistilom za INOX,
• popolnoma napihnite gumenjak in ga namažite s pasto za zunanji PVC
( lahko tudi s tistim, ki ga dobite pri vsaki avtokozmetiki - za zunanje plastične dele),
• preglejte morebitno dodatno opremo: bimini, kolesa, ....
• če je po 24 urah gumenjak še vedno napinjen, kot mora biti, ga spravite in se v miru odpravite na dopust - v nasprotnem primeru, ga takoj odpeljite na servis.


Fteam gumenjak sedezni red

grafika, ki vam naj ostane vedno v mislih

Fteam gumenjak ciscenje

čiščenje: brez abrazivnih čistil, z roko in mehko krpo ali gobico

Fteam gumenjak pomozni coln

pravilno prekrit pomožni čoln

Fteam gumenjak prekrivalo

pravilno prekrit gumenjak na prikolici


8. Vzdrževanje gumenjaka - med uporabo

Gumenjak med uporabo ne potrebuje posebnega vzdrževanja, upoštevajte pa naslednje napotke, ki so tudi neke vrste vzdrževanja:
• v kolikor se razlije bencin po gumenjaku - ga TAKOJ sperite s čim več vode - bencin je eden največjih sovražnikov gumenjakov,
• madeže, nastale med uporabo, skušajte čimprej odstraniti, če je potrebno uporabite navadno milo ali za trdovratnejše madeže navadno tekoče čistilo za posodo, madeže skušajte odstraniti z roko, brez praskanja in gumenjak naj bo vsaj pol ure pred tem v senci,
• NE uporabljajte: drugih čistil, sploh ne takih s trdimi delci; NE uporabljajte grobih gobic, mrežic, krtač; NE čistite pregretega gumenjaka na soncu; NE UPORABLJAJTE - NIKOLI in NIKDAR VISOKOTLAČNEGA ČISTILCA !
• če boste puščali gumenjak med dopustom v vodi, zaščitite zunanjo stran krmne plošče
(zrcala) s primernimi polimeri,
• če je le mogoče, spravite gumenjak iz vode, ko ga ne uporabljate ! Obstajaja več načinov, da lahko tudi en sam človek, pri manjšem naklonu obale, spravi gumenjak na kopno: z manjšimi manj vidnimi ABS kolesi - ki grozno "zvenijo" na asfaltu, ali večjimi INOX ali alumijastimi in z gumijastimi kolesi - ki pa ne izgledajo "prav lepo", ko so dvignjena - zato priporočamo, da jih med uporabo/plovbo snamete. Tudi če se odločate za ta tip koles, dodajte tistih nekaj € in kupite tista iz INOX-a, aluminjasta v morju ne zdržijo prav dolgo, sploh, če je še čoln malo bolj obtežen.
• vedno imejte na dopustu tubo kontaktnega lepila
( Neostik, UHU contact, ....), če vidite, da je kje popustilo lepilo - takoj (čimprej) zalepite - ni trajna rešitev (mogoče boste morali lepiti isto mesto večkrat ), je pa rešitev, da gumenjak varno in brez večje dodatne škode, uporabljate ves dopust; po dopustu ga takoj oodpeljite na servis,

• eden najbolj učinkovitih načinov vzdrževanja gumenjaka med dopustom je, da ga prekrijete s ponjavo, ko ga ne uporabljate !


Fteam gumenjak prekritje

pravilno prekrit gumenjak na vezu

Fteam gumenjak popravila

ko opazite manjše "odlepljanje" na dopustu - ga takoj zalepite s kontaktnim lepilom

Fteam gumenjak sr

gumenjaki so lahko tudi prave adrenalinske "igrače"

Fteam gumenjak RIB

zgornji z lokom, spodnji brez


9. Vzdrževanje gumenjaka - po zaključku sezone - zimovanje

Gumenjak operite s tekočo vodo in le če je potrebno, uporabite nevtralna čistila, najbolje navadno milo;
• NE uporabljajte: drugih čistil, sploh ne takih s trdimi delci; NE uporabljajte grobih gobic, mrežic, krtač; NE čistite pregretega gumenjaka na soncu; NE UPORABLJAJTE - NIKOLI in NIKDAR VISOKOTLAČNEGA ČISTILCA !
• krmno ploščo
(zrcalo), če je spraskana, jo zakitajte in pobarvajte z nitro lakom,
• če so INOX vijaki, nosilci, ročaji korodirali, jih očistite s krpo in zaščitite s polituro za INOX,
• popolnoma napihnite gumenjak in ga namažite s pasto za zunanji PVC
( lahko tudi s tistim, ki ga dobite pri vsaki avtokozmetiki - za zunanje plastične dele),
• preglejte morebitno dodatno opremo: bimini, kolesa, ....
• če je po 24 urah gumenjak še vedno napihnjen, kot mora biti, lahko nadaljujete spravilo gumenjaka - v nasprotnem primeru, ga takoj odpeljite na servis,
• odprite ventile in pustite, da se gumenjak sam počasi izprazni - ne uporabljajte naprav za prisilno izpraznitev,
• ventile malo poškropite s silikonskim sprejem in gumenjak, kolikor vam dopušča prostor - ohlapno zložite, po potrebi med platno in ostre kovinske ročaje, vijake,.. vstavite kose pene,
• skladiščite v temnem suhem prostoru, če je gumenjak v vreči - je ne zaprite, temveč jo pokrijte s temno tekstilno tkanino
• idealno je, če lahko gumenjak skladiščite-prezimite v napihnjenem stanju - v tem primeru je najbolje, če ga lahko obesite na ročaje/držaje, napihnete do 90% in napihnjenost vsake 2-3 tedne kontrolirate, obvezno ga s vseh strani, prekrijte s temno tekstilno prevleko,
- priporočamo vam, da gumenjak vsaki 2-3 leta odpeljete v servis na pregled in predvsem na konzervacijo, s čimer boste bistveno podaljšali življensko dobo gumenjaka.

Fteam gumenjak vojaški

gumenjaki so danes tudi nepogrešljivi v vojaških enotah, ....

Fteam gumenjak policija

... pri policiji ...

Fteam gumenjak resevalci

... raznih reševalnih enotah ...

Fteam gumenjak gasilci

... in seveda pri gasilcih.


10. Servisiranje gumenjaka

Prepričani smo, da v kolikor boste upoštevali gornje napotke, večjega servisiranje vašega gumenjaka ne bo nikoli potrebno. Priporočamo pa, da gumenjak vsaki 2-3 leta odpeljete v servis na pregled in predvsem na konzervacijo. Seveda tudi ko pride do predrtja platna, namestitev dodatne opreme ali restavracije platna, ko to postane porozno, prepustite to raje strokovnjakom.
 
 .... na koncu - je povsem nepomembno, kakšen gumenjak imate - pomembno je, da ste vi zadovljni z njim in uživate v njegovi uporabi !

Fteam excel gumenjak

Želimo vam veliko užitkov in veselja z vašim gumenjakom,
če imate kakšno vprašanje, pripombo, ... napišite nam : info@Fteam.si
vaš Fteam

Pridržujemo si pravico do napak in sprememb v cenah, napisanem besedilu in tehničnih opisih brez predhodnega obvestila. Slike so lahko samo simbolične in vedno ne odražajo dejanskega stanja v celoti.